TIPY: 5 nejčastějších chyb při úpravě fotografií koní

01.04.2019

Než se vrhneš na úpravy fotografií koní, zkus se nejprve zamyslet nad těmito pěti nejčastějšími chybami, kterým je dobré se při úpravě fotografií koní určitě vyhnout. Pokud se Ti totiž podaří soustředit se při úpravách na správné kroky, je celkem jisté, že na Tebe po dokončení úprav fotografií čeká pěkná sada fotografií, která rozhodně potěší nejen Tebe, ale i Tvé přátele. Pojď se tedy společně se mnou podívat na to, kde fotografové koní dělají při úpravách fotografií nejčastější chyby?

Ořez bez zachování poměru stran a nepěkný náklon horizontu

Ořez fotografie je dobré provést na převážné většině fotografií. Už jen proto, že fotografování koní, je poměrně dynamickým odvětví, a tak zohlednění kompozice již při pořízení fotografie není opravdu snadným úkolem. Dost často se však stává, že fotografové provedou ořez bez pevného poměru stran, tedy bez zachování poměru stran 2:3, nebo 1:1 a lidé, kteří si pak takovou fotografii chtějí nechat v tiskárně vytisknout, jsou z výsledku zklamáni, protože má výsledná fotografie velké bílé okraje. Dost častou chybou související s ořezem je také narovnání horizontu a to, do stoprocentní roviny, nebo do náklonu, který by měl být rozhodně větší, a nebude tak naznačovat cosi ve stylu: "Když jsem zakopnul a padal jsem, tak jsem zrovna stihnul pořídit tuhle momentku". Ale o tom se rozhodně dočteš víc v mém E-BOOKu s názvem Jak fotit koně: ÚPRAVA FOTOGRAFIÍ.

Špatné vyvážení bílé barvy

Dost často se stává, že upravená fotografie nese až nepřiměřené množství žluté, nebo modré barvy a tak evokuje příliš teplou, nebo chladnou denní, či roční dobu, která vypadá až nereálně. Stejně tak může nést i příliš přehnaný odstín růžové, nebo zelené. Při úpravě je tedy třeba dbát na vyvážení bílé barvy, které bude blízké realitě a rozhodně v tomto případě platí heslo: "Všeho moc škodí".

Příliš tmavá, nebo světlá fotografie

Fotografie, která spatří světlo světa bez jakékoli úpravy, je dost často v některých místech přesvětlená, nebo příliš tmavá. A proto je dobré světla a stíny ve fotografii upravit tak, aby jim byla navrácena zpět jejich struktura, ale aby zároveň tato místa neztrácela na kontrastu.

Příliš syté barvy

Zpravidla je to nejvíce znát na oranžové, zelené a azurové barvě, která na fotografii doslova svítí a křičí: "Tady jsem, koukej si mě všimnout!". Je to dáno především v případě, že je při úpravě přidáno příliš na sytosti barev. Mnohem raději, v případě, že potřebuji barvy rozzářit, používám úpravu živosti barev, která je mnohem decentnější k výsledným barvám.

Retuš, které je na první pohled vidět

Retušování rozhodně nepatří mezi jednoduché úpravy a proto se na ní dá hodně pokazit. Nejhorší totiž je, když je retuš vidět. Rozuměj tedy, že je znatelné opakující se pozadí, které rádoby překrývá původní oblast a přitom navíc neodpovídá okolnímu prostředí svou barvou, nebo strukturou. K povedené retuši se člověk musí propracovat časem, nejde to ze dne na den, protože je nutné si natrénovat své oko, aby retuš a tedy "vytvoření nové reality" opravdu odpovídala realitě, která by ve světě mohla fungovat. Existuje navíc hned několik postupů, jak novou realitu vytvořit a proto jsem připravila na toto téma i podrobné video ukázky ve svém video kurzu, který mimo jiné zahrnuje veškerou teorii týkající se fotografování koní. A pro urychlení práce při úpravách fotografií Ti mohu vřele doporučit, ze své vlastní zkušenosti, pořízení grafického tabletu.

Věřím, že je pro Tebe těchto pět bodů dobrou inspirací, čeho se při úpravě fotografií koní vyvarovat a na co se naopak zaměřit. Pokud se chceš ohledně něčeho v souvislosti s úpravou poradit, napiš mi, jsem Ti k dispozici. A v momentě, kdy budeš mít své vysněné fotografie koní upravené a budeš si je doma prohlížet, dost možná Ti přijde vhod pravidelná konzultace Tvé tvorby a také spousta dalších výhod, které jsem připravila pro každého člena Klubu Jak fotit koně.