Sem vložte podnadpis

TIP: Fotogalerie, která zaručeně zaujme. Ozkoušeno! 

Pořidili jste krásné fotografie s koňmi, dali jste si velkou práci při jejich úpravě a přemýšlíte, co teď s nimi? Mám pro Vás hned několik tipů, jak s nimi dál naložit při prezentaci. Cílem je, vždy zajistit fotografiím prezentaci na úrovni. Jinak celý předešlý proces související s pořízením a úpravou fotografie přijde vniveč. Ukážu Vám to na příkladu firmy Apple, jejichž produkty každý z nás velmi dobře zná. Apple si vytvořil vlastní sérii produktů, kterým dal dlouhým vývojem a průzkumem trhu unikátní design. Takto vytvořené produkty prodává prostřednictvím autorizovaných a specializovaných obchodů. Zkuste si však představit, že by Apple své první vlaštovky ze své dílny pustil do prodeje na Holešovické tržnici v Praze, nebo na pohraničí v místním kiosku. Chytáte se za hlavu? Tedy, je to jasné? ;-)

Jak odlišit "autorizovaný obchod" od "Holešovické tržnice"?

Nejprve si řekněme, co je vlastně cílem, aneb co se skrývá pod pojmem "kvalitní prezentace". Prezentací, kterou pro fotografie zvolíme, můžeme jejich kvalitu, buď vyzdvihnout, nebo naopak. Kvalitní prezentace fotografií by měla splňovat všechny níže uvedené body.

  • Stránky, na které fotografie nahrajete, mají být k tomuto účelu přímo vytvořené.
  • Fotogalerie je poutavá, náhledy budou dobře viditelné a fotografie se budou v galerii dobře prohlížet.
  • Fotografie se nebudou dát pomocí pravého tlačítka myší kopírovat a ukládat (základní zabezpečení proti případným nenechavcům).
  • Do fotogalerie je možné nahrát krátký text, kterým budete moci doplnit fotografie - upřesnit místo a termín pořízení fotografií, případně příběh, jak fotografie vznikly.
  • Na stránkách pozornost návštěvníků neruší reklamní bannery.

Těmto parametrům odpovídá hned několik variant prezentace, za které navíc není nutné platit.

První použitelnou variantou je Zonerama od společnosti Zoner Software. Fotogalerie z této dílny poskytuje možnost rozdělení fotografií do jednotlivých alb, ke kterým můžete také na štítek vepsat krátký komentář. Na úvodní stránce, kde jsou veškerá alba k dispozici, je nad nimi připraven slide, ve kterém se promítají poslední nahrané fotografie.

Další prezentací je 500px a National Geographic. Záměrně je uvádím společně, fungují totiž na podobné bázi. Fotografie nahráváte do jedné galerie, odkud se pak podle tagů, které jim přidělíte, promítají při vyhledávání návštěvníkům z celého světa. Ti mají možnost Vaše fotografie hodnotit prostřednictvím komentářů, "lajkovat" je, tak jako je tomu na Facebooku a přidávat si je do oblíbených. 

Poslední variantou je publikování fotografií prostřednictvím skupiny Galopp-Foto, kde jsou fotografie publikovány v jednotlivých galeriích autorů a poté ve společných galeriích, které jsou publikovány jednou za měsíc. Navíc, pokud zašlete fotografií více jak 20, je možnost vytvoření samostatné galerie s umístěním textu. 

Vyzkoušela jsem všechny tyto varianty a přešla jsem k nim od publikování fotografii například na Rajčeti. Pokud jste si již vybrali, jakou prezentaci zvolíte, vždy mějte na mysli, že návštěvníky Vaší galerie zaujme galerie taková, která bude obsahovat 20 - 50 fotografií, nikoli galerie o 500 fotografiích, kterou návštěvníci nikdy neprohlédnou až do konce. Jednoduše je to po pár minutách přestane bavit...

Chcete svůj vlastní "autorizovaný obchod"?

Pokud však zamýšlíte spolu s fotogalerií prezentovat i Vámi spokytované služby týkající se fotografování, pak mohu pro sestavení prezentace doporučit službu Webnode. Do jisté míry poskytují službu zdarma. Webová prezentace se dá poměrně snadno sestavit a administrovat. Mají navíc k dispozici velké množství různých šablon. Pokud byste se potřebovali ohledně této varianty poradit více do podrobna - co na webu uvést, jak si objednat doménu apod. - kontaktujte mě.

Další volbou je postavení webové prezentace na bázi WordPress. Tato varianta již úplně zdarma není, je potřeba mít prostor, kde bude web umístěný, vlastní doménu a trochu znalostí, jak web sestavit. Je však možné se o tvorbě webu na této bázi poradit s tvůrci stránek Galopp-Foto, která je ve WordPressu připravena také.

Přeji Vám tedy hodně úspěšných fotografií a opravdu kvalitní prezentaci na internetu! ;-) 

Líbil se Ti tento článek?

Přihlaš se do VIP sekce a dozvídej se o tipech na fotografování koní, jako první!